Motvind Norrmogen, orgnr 802535-1167,  grundades den 21 mars 2021.
Bli medlem

se formuläret längst ner

Frivilligt bidrag

Swisha till 0708355136 (kassör Ingalill Svahn.)

Företag erbjuds faktura och ett servicepaket 1000 kr +moms

Tel:‭070-169 36 32

Föreningens stadgar

1. Föreningens namn: Motvind Norrmogen

2. Motvind Norrmogen är en demokratisk, partipolitiskt och religiöst obunden ideell förening.

3. Föreningens syfte är att vårda kultur- natur- och miljövärden inom Lindesbergs kommun och Bergslagen i samverkan med grupper som delar föreningens syften. Föreningen ska aktivt värna livsmiljön, landskapets särart och regionens
kulturarv.

4. Föreningen har sitt säte i Lindesbergs kommun.

5. Medlemsavgift beslutas vid varje årsmöte. Årsmöte hålls före mars månads utgång.

6. Styrelsen består av minst tre och maximalt sju ledamöter enligt ovan. Ordförande väljs vid varje årsmöte.

7. Styrelsen utser inom sig sekreterare och kassör.

8. Styrelsen är beslutsför då minst hälften av ledamöterna är närvarande.

9. Styrelsen sammanträder på uppdrag av ordföranden, eller då tre ledamöter kräver det.

10. Årsmötet utser en revisor, vars revisionsberättelse behandlas av årsmötet. Revisorn väljs på ett år.

11. Årsmötet utser en valberedning bestående av en sammankallande och en ledamot.

12. Föreningens räkenskapsår är kalenderår.

13. Till årsmötet kallas medlemmar skriftligen eller via e-post, minst tre veckor i förväg.

14. Extra årsstämma hålls efter styrelsebeslut eller när minst två tredjedelar av medlemmarna kräver det.

15. Medlemskap erhålls efter betalning av medlemsavgift till föreningens konto, samt godkännande av styrelsen.

16. Ordförande och kassör är firmatecknare var för sig.

17. Medlem som motarbetar föreningens syften kan uteslutas av styrelsen.

18. Stadgeändring sker efter beslut av årsmöte med två tredjedelars majoritet.

19. Vid upplösning av föreningen beslutar årsmötet om hur tillgångar ska disponeras.

20. För upplösning av föreningen krävs beslut av årsmöte med minst två tredjedelars majoritet.

Ansök om medlemskap

Bli medlem

Bli medlem i föreningen Motvind Norrmogen genom att fylla i formuläret. Glöm inte att också följa oss på sociala media.

[forminator_form id=”2352″]